
BULLETS – Film och samtal på lätt svenska
BULLETS
Sverige 2023. Regi: Peter Ponikis | 95 min | Svenskt, arabiskt tal | svensk text
I Abdels område gäller det att hålla ihop och ställa upp varandra. Om man hjälper de äldre killarna kanske man själv får hjälp när man behöver det. Abdel bär på en hemlig dröm om att bli veterinär. Men att prioritera skolan är svårt i en miljö där vänner drar varandra nedåt. En film om drömmar, vänskap och problematik i utsatta områden. Vinnaren av BUFF 2023.
Efter filmen håller vi ett samtal med eleverna kring filmens teman såsom socialt utsatta områden, ungdomskriminalitet, föräldraskap. Varför hamnar ungdomar i kriminalitet?
Datum: onsdag 24 maj
Tid: 9:00-11:30
Målgrupp: skolor med övervägande nyanlända gymnasie- samt vuxenelever.
Plats: Biograf Panora, Friisgatan 19d
Bokning: https://simplesignup.se/event/204668-bullets- -samtal-paa-laett-svenska
———————————————————————————————
Antirasistiska filmdagar i samarbete med Folkets bio Malmö/Panora.
Med stöd av Kungliga Patriotiska Sällskapet.
Lämna en kommentar
Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.